I wish…

I wish you had told me before.
你要是早告诉我就好了。

I wish I were a millionaire.
我要是个百万富翁就好了。

I wish that beautiful girl were my girlfriend.
那个漂亮的女孩要是我女朋友就好了。


例句:
I wish I were 20 years younger.
我要是能年轻20岁就好了。

I wish I had a better job.

我要是有一份更好的工作就好了。

I wish my grandma were still alive.
外婆要是还活着就好了。



功能::表达与事实相反或不太可能实现的愿望。

No comments: