I suggest that…

I suggest that you get rid of your bad habits.
我建议你把坏习惯改掉。

I suggest that you spend more time reading.
我建议你花多点时间看看书。

I suggest that you quit smoking.
我建议你把烟戒掉。


例句:
I suggest that you take no action for a while.
我建议你暂时不要采取任何行动。

I suggest that you leave the city.
我建议你离开这个城市。



功能:最直接常用的建议方法。如果要表示否定,即建议不要……”,在人称后加not就可以了。

No comments: