基础常用句型: It is my great honor to …

我很荣幸……

常用句子:
It is my great honor to speak to you today. 我很荣幸今天能在这说几句。
It is my great honor to be your friend. 我很荣幸成为你的朋友。
It is my great honor to introduce our new chairman. 我很荣幸地为大家介绍我们的新会长。

搭配:接动词(词组)原型。
例句:
It is my great honor to have the opportunity to cooperate with you. 我很荣幸能有机会和你们合作。
It is my great honor to have you in my life. 我很荣幸今生有你相伴。
It is my great honor to be here on so special an occasion. 我很荣幸在这个特别的时刻来到这里。

功能:最常用于演讲开始的时候,是比较谦虚的说法。也用于 与新认识的工作搭档或朋友之间的寒暄。这个句型也可以说成 “I am honored to…”

No comments: