基础常用句型: I sincerely hope…

我衷心地希望……

常用句子:
I sincerely hope you can be together all life long. 我衷心地希望你们能白头偕老。
I sincerely hope you can have a wonderful night. 我衷心地希望你们今晚能玩得开心。 

搭配:接宾语从句,that可以省略。
例句:
I sincerely hope you can have a brighter future. 我衷心地希望你有更光明的前途。
I sincerely hope your grandma will get well soon. 我衷心地希望你奶奶能早日康复。
I sincerely hope that you can realize your dreams some day. 我衷心地希望有一天你能实现自己的梦想。

功能:较多地用于演讲时。也可用于一般的交流,显得祝福十分真诚。

No comments: