What surprises me most is that…

What surprises me most is that he speaks English so well.
最让我惊讶的是他的英语说得很棒。

What surprises me most is that you two are brothers.
最让我惊讶的是你们两个是亲兄弟。

What surprises me most is that he is a spy.
最让我惊讶的是他居然是个间谍。


例句:
What surprises me most is that you live next to me.
最让我惊讶的是你住在我隔壁。


What surprises me most is that he died 10 years ago.
最让我惊讶的是他早在10年前就死了。

What surprises me most is that it was the kind old lady who had poisoned the 6 men.
最让我惊讶的是那个慈祥的老妇人居然是毒死那6个男人的凶手。



功能:表达十分十分出人意料的意思。

No comments: