Making a Reservation for a Flight 订票

Dan: I’d like to make a reservation for two for a flight to New York City on March 3rd.
Caroline: It’s our anniversary. (1)
Gerry: Oh! Congratulations! May I have your names, please?
Dan: Daniel and Caroline McLean.
Gerry: I need your address and a daytime phone.
Dan: 2205 Pine Street, San Francisco, California, 98008. Our phone number is, area code 415, 555-8080
Caroline: Does it cost a lot more to fly first-class?
Gerry: Yeah, but you can have all the champagne you want. (2)
Dan: I guess coach is OK, but my wife wants a window seat. Oh, I almost forgot…my frequent flyer miles.
Gerry: Hey, I could bump one of you up to first class.
Dan: I’ll take it, my wife doesn’t drink.

翻译
丹:我要订两个三月三日飞纽约的机位。
卡洛琳:那天是我们的结婚周年纪念日。
盖瑞:喔!恭喜!请告诉我你们的姓名。
丹:丹尼尔与卡洛琳·麦克林。
盖瑞:我需要你们的地址与白天的联络电话。
丹:加州98008旧金山松树街2205号。我们的电话号码是:区域号码415,5558080。
卡洛琳:头等舱贵很多吗?
盖瑞:是的,但是香槟可以无限畅饮。
丹:我想经济舱就可以了,不过我太太要靠窗的座位。喔,我差点忘了……我有累计飞行里程数。
盖瑞:你们当中有一位可以升级到头等舱。
丹:我去好了,我太太不喝酒。
Notes:
1.除了结婚周年纪念,anniversary还可以用于指某个名人的诞辰周年纪念、国家成立、集体成立的周年纪念。要表达“X周年纪念”,在anniversary前面加上一个序数词即可,比如the 25th anniversary.百年纪念可以说the 100th anniversary,也可以说centennial.
2. You can have all the...you want的意思是“你可以任意(吃、喝等)”。自助餐上,我们可以随意选择自己想要的食物,这时你可以说“You can have all the food and drink you want at a buffet dinner”。

No comments: